روش تولید انواع قیسی و برگه زردآلو

روش تولید انواع قیسی و برگ زردآلو توسط هرکس متفاوت است برای اطلاع از روش تهیه و تولید انواع میوه خشک دو راه وجود دارد روش صنعتی و روش سنتی. اما در مورد برخی از میوه ها مثل زردآلو و قیسی و همچنین برگه آن روش سنتی پیشگام است.

 

طریقه خشک کردن قیسی و برگ زردالو

 

  1. ابتدا میوه  هارا شسته
  2. سپس درون قابلمه  ای ریخته
  3. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم
  4. هنگامی که میوه کمی نرم شدند از روی حرارت بر میداریم
  5. پوست میوه ها را کنده
  6. سپس چند دقیقه ای درون آبلیمو قرار می دهیم تا از تیره شدن رنگ میوه در هنگام خشک شدن جلوگیری کند
  7. میوه ها را درون سینی چیده
  8. روی سینی را تور می کشیم تا الوده نشوند میوه ها
  9. به مدت دو الی سه روز در مقابل تابش نور مستقیم خورشید قرار می دهیم

نکته : در طی مدت زمانی که میوه رد حال خشک شدن است باید هرزگاهی به میوه ها سر بزنیم و آن ها را زیر و رو کنیم تا خراب و فاسد نشوند و همچنین یک دست خشک شوند.

 

روش سنتی خشک کردن قیسی و برگ زردآلو

برای تهیه قیسی و برگه زردآلو می توان از راه های مختلفی نسبت به خرید اقدام کرد. تولید انواع قیسی به  روش صنعتی با گوگرد و سنتی با استفاده از نور خورشید انجام می شود. در تهیه قیسی هسته زردآلو را خارج کرده و آن را به یکی از دو روش گفته شده خشک می کنند. در تهیه برگه زردآلو بعد از خارج کردن هسته آن زردآلو را با دستگاه های خاصی به صورت برگه برش می دهند و به یکی از دو روش خشک می کنند. خشک کردن آفتابی یا همان سنتی باعث ایجاد محصول ارگانیک می شود و در خشک کردن صنعتی که با گوگرد انجام می شود باعث حفظ رنگ طلایی قیسی یا برگه زردآلو می گردد.

 

 

فواید قیسی و برگ زرد آلو

قیسی و برگ زردآلو فواید بی شماری دارند.از جمله خواص آن ها:

 

  • غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها: قیسی زردآلو حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است، از جمله فلاوونوئیدها و کاروتنوئیدها. این آنتی‌اکسیدان‌ها به شما کمک می‌کنند تا از آسیب‌های اکسیداتیو، کاهش التهاب و محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های آزاد رادیکالی محافظت کنند.
  • پشتیبانی از سلامت قلبی: قیسی زردآلو حاوی پتاسیم است که به حفظ فشار خون سالم کمک می‌کند و خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.
  • حمایت از سلامت گوارشی: قیسی زردآلو حاوی مقادیر مناسبی از فیبر است که به سلامت گوارشی کمک می‌کند. مصرف فیبر غذایی مناسب می‌تواند مشکلاتی مانند یبوست را کاهش دهد و به عملکرد صحیح روده کمک کند.
  • حفظ سلامت استخوان‌ها: قیسی زردآلو حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم است که برای سلامت استخوان‌ها لازم است. مصرف کافی کلسیم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها مانند کاهش جمعیت استخوان (استئوپروز) و کاهش چگالی استخوان (استئوپنیا) را کاهش دهد.

تولید قیسی و برگ زردآلو

قیسی و برگ زرد آلو توسط کارگاه های میوه خشک کنی تهیه  و تولید می شوند.اغلب  خریداران قیسی و زردآلو آجیل فروشان و خشکبار فروشان هستند که عمدتا به صورت عمده خریداری می کنند.این  نوع از میوه ها طبق سفارش مشتری خشک و تهیه می گردند تا دارای مرغوبیت و تازگی باشند.

 

 

فروش قیسی و برگ زردآلو

قیسی و برگ زرد آلو در قیمت های متفاوتی و به دو صورت عمده و خرده به فروش می رسد.برای سهولت و راحتی خرید خریداران سایت های اینترنتی تعبیه شده تا با مراجعه به این سایت ها و پس از اطلاع از قیمت  ها و مورد بررسی قرار دادن آن ها محصول مورد نیاز خود را سفارش و خریداری نمایند.

1 دیدگاه در “روش تولید انواع قیسی و برگه زردآلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *